Ogólnopolska kampania sieci E.Leclerc.
E.Leclerc to najdłużej działająca w Polsce sieć super i hipermarketów. 43 sklepy zlokalizowane są w 39 miastach na terenie 16 województw. Do sieci należy również 12 stacji paliw. Jako pierwsza sieć hipermarketów w Polsce uruchomiła sprzedaż przez Internet działającą w następujących miastach: Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Lublinie, Rzeszowie, Radomiu, Katowicach i Elblągu.


3 2 1 start
Na początku roku stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem. Innowacyjne pomysły, wielogodzinne „burze mózgów” i praca całego zespołu specjalistów zaowocowały wygranym przetargiem na realizację ogólnopolskiej kampanii dla sieci hiper i supermarketów E.Leclerc.
Naszym zadaniem było opracowanie strategii i koncepcji kreatywnej kampanii. Odpowiedzialni byliśmy za kompleksową realizację i produkcję spotów telewizyjnych oraz radiowych jak również opracowanie, przygotowanie wszystkich projektów graficznych.
Założeniem zintegrowanej kampanii było zwiększenie rozpoznawalności marki, podkreślenie jej atutów oraz przedstawienie unikalnych korzyści potencjalnym klientom.

Podjęte działania
Na potrzeby kampanii opracowaliśmy szereg kreacji reklamowych prezentujących główne wartości marki E.Leclerc. Ze względu na charakterystykę mediów oraz ich konsumpcję przez grupę docelową stworzone zostały niepowtarzalne komunikaty. Dopracowanie przekazu pod kątem mediów pozwoliło precyzyjnie dotrzeć do odbiorców, zwiększyć ich zainteresowanie prezentowanymi treściami i wzmocnić lojalność. Zróżnicowanie tematyczne kolejnych odsłon kampanii opracowane na podstawie sezonowości i charakterystyki branży FMCG pozwoliło zrealizować założenia sprzedażowe.

Telewizja i Internet
Bohaterami spotów telewizyjnych zostali członkowie typowej polskiej rodziny, czyli klienci sklepów E.Leclerc. Każdy z nich reprezentować miało cechy, na których opiera się filozofia marki. Spoty przygotowane zostały w dwóch wersjach – do telewizji oraz dłuższej do Internetu. Oryginalne scenariusze z biglem przyciągają uwagę, pomagają zrozumieć komunikat, przybliżają markę i prezentują ją w sympatycznej odsłonie. Obok spotu wizerunkowego wyprodukowane zostały filmy do akcji świątecznych (Wielkanoc, Boże Narodzenie), Nasze regiony mają talent (podkreślenie jakości i zróżnicowanej oferty sklepów oraz zaangażowania marki w sprawy lokalne), Big bang (komunikacja cyklicznej i unikalnej promocji cenowej), Festiwale – włoski oraz francuski.
Spoty emitowane były w ogólnopolskich oraz tematycznych kanałach telewizyjnych. Wersje internetowe zamieszczone zostały w serwisie Youtube, na platformie Facebook oraz stronie www E.Leclerc.
Po raz pierwszy w kampanii telewizyjnej dla sieci E.Leclerc przygotowane zostały spoty fabularne. Krótkie i sympatyczne sytuacje z życia rodziny uzupełnione zostały zaanimowanymi planszami produktowymi informującymi o najlepszych promocjach.

  • E.Leclerc Big Bang
  • Dni włoskie E.Leclerc
  • E.Leclerc wciągające promocje
  • E.Leclerc Produkty regionalne
  • Wielkanoc E.Leclerc
  • Dni francuskie

Gazetki reklamowe
Kluczową rolę w kampanii ogólnopolskiej odegrały gazetki reklamowe. Naszym zadaniem było zaprojektowanie layoutów do akcji sezonowych, tematycznych i specjalnych. Do projektów wykorzystane zostały autorskie zdjęcia aranżacyjne wykonane w naszym studiu fotograficznym. Dodatkowo akcje specjalne wspierały materiały POS (m.in.: plakaty, wobblery, stoprejony, listwy cenowe, naklejki, przekładki kasowe).

  • 001_BIG_BANG_1_01
  • 001_FESTIWAL_FR_01
  • 001_NRT_01

Radio
Wzmocnieniem i uzupełnieniem kampanii były reklamy radiowe. Spoty naszego autorstwa podkreślały ofertę cenową, miały za zadanie przedstawić korzyści płynące z zakupów w sieci. Poprzez dodatkową motywację do zakupów realizowały cele sprzedażowe. Reklamy emitowane były na głównej antenie RMF oraz RMF MAXXX i Classic.

  • E.Leclerc Big Bang
  • E.Leclerc nasze Regiony

Prasa
Dodatkowym kanałem komunikacji była prasa codzienna i magazyny. Przy tworzeniu layoutu nacisk położyliśmy na podkreślenie wyjątkowość oferty dając jednocześnie maksimum informacji o produktach i promocjach. Kampania prowadzona była w prasie ogólnopolskiej, reklamy ukazały się między innymi w Gazecie Wyborczej, Fakcie, Fakcie TV i Super Expressie.
Ogólnopolską kampanię wspierała reklama zewnętrzna i działania BTL.  

  • FAKT_TV_big_19_05_druk
  • GW_DNI_FRANCUSKIE_29_02_druk
  • regiony_DRUK